Şiir Alıntıları

,
Şiir Alıntıları
”Biliyorsunuz ya bir ağrısı vardır gitmenin / Nereye, ama nereye olursa gitmenin / Hüzünle karışık bir ağrısı…”* ~ Edip Cansever
*
Bir, acının resmi çekilmiyor,/ Bir de sevdanın / Çizgiler gelip / İnsanın yüzüne yapışıyor * Tayfun Talipoğlu
*
biliyorum seni sevmek yeni yalnızlıklardır / uzayıp giden bir çığlık, ince bir sızıdır / yoksa ömrünce borçlu kalırım aşka / seviyorum, seviyorum başka seçeneğim yok * A.Hicri İzgören
*
Bana bir avuç sevgi ver / içinde bir tutam güven olsun / birazda hoşgörü kat / yarına umudum olsun * Tülay
*
Yine de beddua edemem sana / Allah ne mutluluğun varsa versin! * Özdemir Asaf
*
Ne zaman gözlerinin içine baksam, biliyorum, /İkimizi de aşar, o kapının ardındaki masal …* Cezmi Ersöz
*
kimsenin öldüğü yok, / yaşadığı da; / herkes biraz var o kadar…Edip Cansever
Geceyi söndür kalbim / Geceler de gençlik gibi eskidendi / Şimdi uykusuzluk vakti….*Murathan Mungan
*
Kitapların en harika kitabı Aşk Kitabıdır;/ Dikkatle okudum onu / Pek az sayfa sevinç / Formalar dolusu acı: * Goethe
*
Bu rıhtım başka idi / Yağmur yağardı sağanak / Bulunmazdı bir molalık saçak / Bulutlar örtülürdü üzerimize * Kardelen
*
Uyuduk mu eşit oluruz / Ne tutku, ne gurur, ne umut * Melih Cevdet Anday
*
Sen yoksun ya / Ne yazmanın anlamı var / Ne de okuduklarımın bir tadı * Eğer Bir Gün Ank
*
Zaman mı eskitiyor bizi / Biz mi zamanı bilmeden siliyoruz / Yaşamın yabancı sularında / Sonunda kuşlar gibi uçup gidiyoruz * Afşar Timuçin
*
Kalbimin doğusunda bir yalan dünya vardı / Okyanusları mavi olmayan / Benim için hayat,/ Kalbi kalpazanlıktan kırk sene yatmış çıkmış bir adamdı ( Didem Madak )
*
 Seni öylesine düşündüm ki / Öylesine, yaşamadan önce / Senden başka bir şey yok sanki / Ama nasıl da varsın derim sana / Düşüncelerimce * Özdemir Asaf
*
Güneşi topladım / yaprak yansımalarından / gözlük camlarımda biriktirip / gecemi aydınlatmak için / kıvılcımlı karanfil kokuyordu * Attilâ ilhan
*
Benim şiirlerim çay kokar / Düşlerim sade sen /Demlikte nefesin bardakta gamzen * Geceyolcusu Mustafa
*
Yazamıyorum artık / Küsüm,kırgınım / Kelimelerime don vurmuş / Dizelerim üşüyor / Kalemim…KIŞ * Tülay Önder
*
Ben senin en çok gülüşünü sevdim / Sevindiren, içimde umut çiçekleri açtıran / Unutturur bana birden acıları, güçlükleri / Dünyam aydınlanır sen güldüğün zaman * Ümit Yaşar OĞUZCAN
*
Ben çakıl taşıyım küçük, / Ben kaldırım taşıyım yorgun, / Ben sabır taşıyım pare pare, / Ve ben ah mezar taşıyım / Ne çare’ * Ümit Yaşar oğuzcan
*
Ben isterim ki! / Bulutlar ağlasın, /Ama çocuklar ağlamasın; / Hiçbiri öksüzlük, yetimlik nedir duymasın…! *- Ataol Behramoğlu
*
Dudaklarımı adınla kilitlediğimden beri /İsminden gayrı yamalıdır her kelime unutma! * YASEMİN CANAN…
*
Hatalarla dolu heybeme /Bir de seni attım umarsızca /Büzdüm ipini sıkıca /Bağırıp sesini duyurabilirsen ne ala… * Didem Deştioğlu
*
Alem-i Sır der; o sır benim gönlümde / O açan bir güldür gönül âlemimde! / Adı; sır çiçeği kendi açar dost gülü / Sevgi kokusu vardır o’da gönlümde! * İrem Sultan
*
Sen yeter ki içinden de olsa bir seni seviyorum de; / Benim kulaklarım çınlasın kâfi ! ” * Cemal Süreya
*
Sevdalanıp, alev, alev, yanmayan, /Aşkı için, ateş denizine, dalmayan, /Gül olsa da, sevda için, solmayan, /Düşlesin sevdasına, bir Cemre düştü* İrem Sultan
*
İlk dizesi olmaya bu şiir / öncesiz bir dala benzeyecektir / Nasıl ki başlangıcı yoksa yolculukların * Zelda Nilgün Marmara
*
Kimileri birden fazla kırdılar kalbimi ama ben onları yine de affettim / Onlar belki beni saflıkla yargıladılar / Belki de içten içe sinsice güldüler / Ama asıl unuttukları şuydu / Ben aldanmadım * Can Yücel
*
Hiç kimse bir aşkı / Onarmaya kalkmasın / Kaybedilmeye değer / En güzel anında bitirilmişse eğer * Ahmet Telli
*
Unuttuklarımın çoğunu yaşadıklarımdan / Yazdıklarımın çoğunu unuttuklarımdan çıkardım * Özdemir Asaf
*
Herkesin bir şiiri vardır ve bir şarkısı / Aşk biraz çoğalmaktır / Al götür beni o uzak şarkılara  * A. Hicri İzgören

*
Ah, biliyorum güç gelecek sizlere / Ama artık gitmek geliyor içimden / Bir sabah masmavi bir bulutun peşinden / Dönüşü olmayan yerlere * Ataol Behramoğlu

*
Ben seni sevmek için değil / Sevmenin ne demek olduğunu / Bil diye sevdim…!* Şems-i Tebrizi
*
Buraları rüzgâr, buraları yağmur, / Sol omzuna güneşi asmadan gelme! * Oktay Rıfat
*
Şimdi bir mevsim değil /Koca bir hayat girdi aramıza/Biliyorum ne sen dönebilirsin artık/Ne de ben kapıyı açabilirim sana * Murathan Mungan
*
Sesinde ne var biliyor musun/Ev dağınıklığı var/İkide bir elini başına götürüp/Rüzgarda dağılan yalnızlığını/Düzeltiyorsun * Cemal Süreya
*
Bir insana zorla sevdiremezsin kendini/Bana güven diyemezsin/O bunu hissetmiyorsa/Tek bir söz söyleyebilirsin:/”Sen Bilirsin!”*Can Yücel
*
Bazen bir bardak çaya bile,/Bin anlam yükler insan…/Bazen memleket olur, sevdiğin gelir aklına/Bazen de bakarsın ‘kızkulesi’nde bir akşam…! * Bedirhan Gökçe
*
Şimdi bir ıssız kasabanın/Bir odasında , kendince, ışıksız/Yavan, hazırlıksız ve çoook uzak/Bir gece geçecek * Turgut Uyar
*
En uzun günüydü ömrümün / bir yanı sabır bir yanı tınmaz / bir yanı kahır bir yanı kanmaz * Nihat Behram
*
Duydum ki gıybetimi yapmışsın,yüzüme söylemekten kaçmışsın / Benim gibi bir acizden korkmuş Allah’tan korkmamışsın – Mevlana
*
Bir sabahçı kahvesinden/Kavaklar derim Kızkulesi derim/Hisarlardan birine takılır gözlerim/Doymaz martılar gibi/Işıklar hiç sönmesin isterim *  Sadri Alışık
*
Sen buğulu bir camın ardından izlediğim hayatın yarısısın/Sen sağanakla gelen sabahlarda çok eski;/çok eski bir şarkının adısın * Yılmaz Odabaşı
*
Sen öyle göz/Sen öyle toprak ve güneş ortaklığı/Sen teninde cennet kayganlığı iken/Sana şiir yazmak ahmaklıktır * Yılmaz Erdoğan
*
Uzun bir sessizlik oluyorsun dağlara baksam/karşılıksız bir mektup kadar burkuluyor kalbim…/Ahmet Telli
*
şairi /olmayan /bir dil /kadar /susacağım /şimdi * İlhan Fuat
*
İnsanların çoğu/kaybetmekten korktuğu için,/Sevmekten korkuyor./Sevilmekten korkuyor,/kendisini sevilmeye/layık görmediği için
*
Shakespeare
*
Seni özlemek istemiyorum ben,/Ben seni yaşamak istiyorum,/Seni her özlediğimde sana bakmak istiyorum./Ve seni sen de görmek sadece.
Behçet Necatigil
*
Önce sesin gelir aklıma/Çaresiz kaldıkça hep seni düşünürüm/Güzel olan, dolgun başaklardaki sarışın sevinçli/Sonra cumartesi günleri gelir/Sonra gökyüzü gelir hemen kurtulurum/Bir yağmur yağsa da, beraber ıslansak
Turgut Uyar