Duygusal Motivasyon

,

Duygusal Motivasyon


Duygusal Motivasyon Kaynağı 1: Korku
Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
 Kaçırmayın
 Dışarıda kalmayın
 Sadece limitli sayıda satılacaktır
 Koruyun
 Güvenli
 Yakında bitiyor
 Uzun sürmeyecek
 Stoklar sınırlıdır
 Faydalanmak için yalnızca 24 saatiniz var
 Sadece 10 kişi kabul edilecek
 Kaçırmak sizin için kötü olur

Duygusal Motivasyon Kaynağı 2: Aşk
Önemli olan, insanların sevmeye ve sevilmeye doğal bir ihtiyaçları olduğunu fark etmenizdir.
 Aşkın ilk seviyesi etkileşimdir ve romantiklik gerektirmez. Bir konuşmadır, birinin gözünün
içine bakmaktır, el sıkışmadır veya bir grubun parçası olmaktır.
 Etkileşimi pazarlama aracınıza dahil etmek için iki anahtar kelimeyi
kullanın: Bize katılın.
Etkileşimden sonraki motivasyon kaynağı seviyesi aşktır. Buradaki aşk, insanların uzun süreli ilişki veya evlilik isteklerini anlatır.
 Çöpçatanlık siteleri internetteki en hızlı büyüyen iş
kategorilerinden ve hep de öyleydiler.
 Spor araba reklamları: Arabayı alın, kızı kapın.
 Parfüm reklamları: Parfüm, mükemmel erkeği çekecektir. Satışı yapan parfüm değil, erkekle kadın arsındaki ilişki veya ilişki olasılığıdır.
 Cinselliği reklamınıza katmanın bir yolunu bulabilirseniz satışlarınız artar.
 Reklamlarınızda etkileşim, aşk ve cinselliği satmıyorsunuz.
Hizmetiniz veya ürünününüz ile seks düşüncesinin oluşturduğu his
arasında bir bağ kuruyorsunuz.
Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
 Bize katılın
 Başkalarıyla konuşun
 Sizin gibi insanlarla tanışın
 Parçası olun
 Etkileşim
 Ruh eşinizle tanışın
 İlişki
 İçten
 Baştan çıkarıcı
 Şehvetli
 Seksi
Duygusal Motivasyon Kaynağı 3: Bedava Ürünler ve Pazarlıklar
Bu motivasyon kaynağını iki kategoriye ayrılır:
(1) Bir şeyi bedava almak
(2) Pazarlık yapabilmek
 Bedava kelimesini pazarlama yaparken kullanmanın en iyi yönlerinden biri, ne satarsanız satın, hangi piyasada olursanız olun promosyonunuza bedava bir şey katabilmenizdir.
 Önerdiğiniz bedava ürün, size paraya mal olmayan bir şey de olabilir; e-kitap veya internetten bedavaya müzik indirebilme gibi.Satışlarınızı arttırmak için yaptığınız promosyonunuzun başarısı, promosyonda kullandığınız ürünün müşterilerinizin gözünde yüksek değeri olmasına bağlıdır.
 Bedava olarak sunduğunuz ürünün müşterinizin gözünde bir değeri
yoksa satış yapmanıza yardımcı olmaz.
 Pazarlık yapma, müşterinizle aranızda bir ilişki olduğunda ve normal
fiyatlarınızı da bildiklerinde en iyi şekilde çalışır.
 Müşterilerinizi her dört haftada bir indirim günü yapacağınız fikrine
alıştırırsanız normal fiyat zamanındaki satışlarınız kesilir.

Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
 Bedava
 Bedava fırsatı
 Bedava deneme
 Bedava bonus
 Sıfır maliyet
 Yarı fiyatına
 Kar edin
 İndirim
 Fiyatlar düştü
 24 saatlik indirim

Duygusal Motivasyon Kaynağı 4: Çaba Harcamadan Para Kazanmak
Bu duygusal motivasyon kaynağının sadece  «para kazanma» kısmına değil, «çaba
harcamadan» kısmına odaklanmalısınız. Çaba harcamama bu duygusal motivasyon
kaynağının anahtarıdır.
 Bu duygusal motivasyon kaynağı daha geniş bir kitleye hitap ediyor
çünkü neredeyse para herkes için önemli.
 Eğer satacağınız ürün veya hizmet ekstra para kazanmayı sağlıyorsa bu duygusal motivasyon kaynağını doğrudan fayda olarak kullanabilirsiniz.
 Eğer ürününüz veya hizmetiniz bir çeşit iş imkanı ise bu motivasyon kaynağını pazarlamanıza katmak için sunduğunuz ürünü veya hizmeti kullanarak nasıl kara geçeceklerini müşterilerinize
anlatabilirsiniz.
 Sizden satın alarak kara geçmenin, para kazanmak ile aynı şekilde bir fayda sağladığını insanlara göstermenin olabildiğince çok yolunu bulmak sizin göreviniz. Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
 Uyurken para kazanın
 O kadar kolay ki beş yaşındakiler bile yapabilir
 Bir satış yapın, tekrar tekrar para kazanın
 Çaba harcamadan
 Kazanabilirsiniz
 Kazanmak için içeri girin
 Hiçbir şey yapmanız gerekmiyor
 Sizin için her şeyi biz yapıyoruz
 Tüm işi bilgisayarınız yapıyor
Motivasyon Kaynağı 5: Hayalleri Gerçeğe Dönüştürmek

 Bu motivasyon kaynağına «hayallerinize ulaşmak» da diyebiliriz. Buna hayalleri gerçeğe
dönüştürmek olarak bakmayı tercih ediyorum, çünkü herkes kendine hedef koymaz.
 İnsanların başka ne çeşit hayalleri vardır? Gerçekte ne istiyorlar? Hizmetinizi veya ürününüzü onların bu hayallerini gerçekleştirmelerine yardımcı olacak olan araç olarak konumlandırabilir misiniz?
 Basit bir anket hazırlayın:
1. Bu iş ile en başından neden ilgilendiniz?
2. Her şey planlandığı gibi giderse işinizden ne kazanmayı umuyorsunuz?
3. İşinizin gelecek sene nasıl olmasını bekliyorsunuz?
 Bu anketin amacı, piyasanızdaki insanların çoğunun paylaştığı bir
ortak amaç veya paylaşılan bir hayal bulmaktır.
 En iyi pazarlamacı asla tahminde bulunmaz ve araştırmasını yapar.
 İnsanların satın almasının tek sebebi para değildir. Eğer öyle olsaydı herkes daimi bir fiyat savaşı içinde olurdu ve günün sonunda herkes iflas ederdi.
 Araştırmalar açıkça gösterdi ki fiyatlar, satın alma kararının %10’undan daha azını etkiliyor.
 Sizin ürününüzü almalarının ve kullanmalarının onlara istediklerini nasıl sağlayacağını insanlara gösterdiğinizde genellikle ne kadar isterseniz size öderler – hiç soru sormadan.
 Müşterinizin gözünde daha çekici olmalarını sağlamak için duygusal motivasyon kaynaklarına bağlanabilen gizli faydaları bulmalı ve elinize geçen her şansta onları pazarlamanızın en dikkat
çekici yeri yapmalısınız.
Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
 Hayalinizi yaşayın
 Hayalinizdeki eve sahip olun
 Hayalinizdeki erkekle/kadınla tanışın
 Hayalini kurduğunuz çözüm burada
 Bunların hepsi sizin olabilir
 Emekli olmak için beklemenize gerek yok
 İşinizi kumsaldan yürütün
 Hayallerinizi gerçeğe dönüştürün.