Duygusal Motivasyon
Duygusal Motivasyon Kaynağı 1: Korku
Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
Kaçırmayın
Dışarıda kalmayın
Sadece limitli sayıda satılacaktır
Koruyun
Güvenli
Yakında bitiyor
Uzun sürmeyecek
Stoklar sınırlıdır
Faydalanmak için yalnızca 24 saatiniz var
Sadece 10 kişi kabul edilecek
Kaçırmak sizin için kötü olur
Dışarıda kalmayın
Sadece limitli sayıda satılacaktır
Koruyun
Güvenli
Yakında bitiyor
Uzun sürmeyecek
Stoklar sınırlıdır
Faydalanmak için yalnızca 24 saatiniz var
Sadece 10 kişi kabul edilecek
Kaçırmak sizin için kötü olur
Duygusal Motivasyon Kaynağı 2: Aşk
Önemli olan, insanların sevmeye ve sevilmeye doğal bir ihtiyaçları olduğunu fark etmenizdir.
Aşkın ilk seviyesi etkileşimdir ve romantiklik gerektirmez. Bir konuşmadır, birinin gözünün
içine bakmaktır, el sıkışmadır veya bir grubun parçası olmaktır.
içine bakmaktır, el sıkışmadır veya bir grubun parçası olmaktır.
Etkileşimi pazarlama aracınıza dahil etmek için iki anahtar kelimeyi
kullanın: Bize katılın.
kullanın: Bize katılın.
Etkileşimden sonraki motivasyon kaynağı seviyesi aşktır. Buradaki aşk, insanların uzun süreli ilişki veya evlilik isteklerini anlatır.
Çöpçatanlık siteleri internetteki en hızlı büyüyen iş
kategorilerinden ve hep de öyleydiler.
kategorilerinden ve hep de öyleydiler.
Spor araba reklamları: Arabayı alın, kızı kapın.
Parfüm reklamları: Parfüm, mükemmel erkeği çekecektir. Satışı yapan parfüm değil, erkekle kadın arsındaki ilişki veya ilişki olasılığıdır.
Cinselliği reklamınıza katmanın bir yolunu bulabilirseniz satışlarınız artar.
Reklamlarınızda etkileşim, aşk ve cinselliği satmıyorsunuz.
Hizmetiniz veya ürünününüz ile seks düşüncesinin oluşturduğu his
arasında bir bağ kuruyorsunuz.
Hizmetiniz veya ürünününüz ile seks düşüncesinin oluşturduğu his
arasında bir bağ kuruyorsunuz.
Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
Bize katılın
Başkalarıyla konuşun
Sizin gibi insanlarla tanışın
Parçası olun
Etkileşim
Ruh eşinizle tanışın
İlişki
İçten
Baştan çıkarıcı
Şehvetli
Seksi
Başkalarıyla konuşun
Sizin gibi insanlarla tanışın
Parçası olun
Etkileşim
Ruh eşinizle tanışın
İlişki
İçten
Baştan çıkarıcı
Şehvetli
Seksi
Duygusal Motivasyon Kaynağı 3: Bedava Ürünler ve Pazarlıklar
Bu motivasyon kaynağını iki kategoriye ayrılır:
(1) Bir şeyi bedava almak
(2) Pazarlık yapabilmek
(1) Bir şeyi bedava almak
(2) Pazarlık yapabilmek
Bedava kelimesini pazarlama yaparken kullanmanın en iyi yönlerinden biri, ne satarsanız satın, hangi piyasada olursanız olun promosyonunuza bedava bir şey katabilmenizdir.
Önerdiğiniz bedava ürün, size paraya mal olmayan bir şey de olabilir; e-kitap veya internetten bedavaya müzik indirebilme gibi.Satışlarınızı arttırmak için yaptığınız promosyonunuzun başarısı, promosyonda kullandığınız ürünün müşterilerinizin gözünde yüksek değeri olmasına bağlıdır.
Bedava olarak sunduğunuz ürünün müşterinizin gözünde bir değeri
yoksa satış yapmanıza yardımcı olmaz.
yoksa satış yapmanıza yardımcı olmaz.
Pazarlık yapma, müşterinizle aranızda bir ilişki olduğunda ve normal
fiyatlarınızı da bildiklerinde en iyi şekilde çalışır.
fiyatlarınızı da bildiklerinde en iyi şekilde çalışır.
Müşterilerinizi her dört haftada bir indirim günü yapacağınız fikrine
alıştırırsanız normal fiyat zamanındaki satışlarınız kesilir.
alıştırırsanız normal fiyat zamanındaki satışlarınız kesilir.
Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
Bedava
Bedava fırsatı
Bedava deneme
Bedava bonus
Sıfır maliyet
Yarı fiyatına
Kar edin
İndirim
Fiyatlar düştü
24 saatlik indirim
Bedava fırsatı
Bedava deneme
Bedava bonus
Sıfır maliyet
Yarı fiyatına
Kar edin
İndirim
Fiyatlar düştü
24 saatlik indirim
Duygusal Motivasyon Kaynağı 4: Çaba Harcamadan Para Kazanmak
Bu duygusal motivasyon kaynağının sadece «para kazanma» kısmına değil, «çaba
harcamadan» kısmına odaklanmalısınız. Çaba harcamama bu duygusal motivasyon
kaynağının anahtarıdır.
harcamadan» kısmına odaklanmalısınız. Çaba harcamama bu duygusal motivasyon
kaynağının anahtarıdır.
Bu duygusal motivasyon kaynağı daha geniş bir kitleye hitap ediyor
çünkü neredeyse para herkes için önemli.
çünkü neredeyse para herkes için önemli.
Eğer satacağınız ürün veya hizmet ekstra para kazanmayı sağlıyorsa bu duygusal motivasyon kaynağını doğrudan fayda olarak kullanabilirsiniz.
Eğer ürününüz veya hizmetiniz bir çeşit iş imkanı ise bu motivasyon kaynağını pazarlamanıza katmak için sunduğunuz ürünü veya hizmeti kullanarak nasıl kara geçeceklerini müşterilerinize
anlatabilirsiniz.
anlatabilirsiniz.
Sizden satın alarak kara geçmenin, para kazanmak ile aynı şekilde bir fayda sağladığını insanlara göstermenin olabildiğince çok yolunu bulmak sizin göreviniz. Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
Uyurken para kazanın
O kadar kolay ki beş yaşındakiler bile yapabilir
Bir satış yapın, tekrar tekrar para kazanın
Çaba harcamadan
Kazanabilirsiniz
Kazanmak için içeri girin
Hiçbir şey yapmanız gerekmiyor
Sizin için her şeyi biz yapıyoruz
Tüm işi bilgisayarınız yapıyor
Uyurken para kazanın
O kadar kolay ki beş yaşındakiler bile yapabilir
Bir satış yapın, tekrar tekrar para kazanın
Çaba harcamadan
Kazanabilirsiniz
Kazanmak için içeri girin
Hiçbir şey yapmanız gerekmiyor
Sizin için her şeyi biz yapıyoruz
Tüm işi bilgisayarınız yapıyor
Motivasyon Kaynağı 5: Hayalleri Gerçeğe Dönüştürmek
Bu motivasyon kaynağına «hayallerinize ulaşmak» da diyebiliriz. Buna hayalleri gerçeğe
dönüştürmek olarak bakmayı tercih ediyorum, çünkü herkes kendine hedef koymaz.
İnsanların başka ne çeşit hayalleri vardır? Gerçekte ne istiyorlar? Hizmetinizi veya ürününüzü onların bu hayallerini gerçekleştirmelerine yardımcı olacak olan araç olarak konumlandırabilir misiniz?
Basit bir anket hazırlayın:
1. Bu iş ile en başından neden ilgilendiniz?
2. Her şey planlandığı gibi giderse işinizden ne kazanmayı umuyorsunuz?
3. İşinizin gelecek sene nasıl olmasını bekliyorsunuz?
Bu anketin amacı, piyasanızdaki insanların çoğunun paylaştığı bir
ortak amaç veya paylaşılan bir hayal bulmaktır.
2. Her şey planlandığı gibi giderse işinizden ne kazanmayı umuyorsunuz?
3. İşinizin gelecek sene nasıl olmasını bekliyorsunuz?
Bu anketin amacı, piyasanızdaki insanların çoğunun paylaştığı bir
ortak amaç veya paylaşılan bir hayal bulmaktır.
En iyi pazarlamacı asla tahminde bulunmaz ve araştırmasını yapar.
İnsanların satın almasının tek sebebi para değildir. Eğer öyle olsaydı herkes daimi bir fiyat savaşı içinde olurdu ve günün sonunda herkes iflas ederdi.
Araştırmalar açıkça gösterdi ki fiyatlar, satın alma kararının %10’undan daha azını etkiliyor.
Sizin ürününüzü almalarının ve kullanmalarının onlara istediklerini nasıl sağlayacağını insanlara gösterdiğinizde genellikle ne kadar isterseniz size öderler – hiç soru sormadan.
Müşterinizin gözünde daha çekici olmalarını sağlamak için duygusal motivasyon kaynaklarına bağlanabilen gizli faydaları bulmalı ve elinize geçen her şansta onları pazarlamanızın en dikkat
çekici yeri yapmalısınız.
çekici yeri yapmalısınız.
Kullanabileceğiniz örnek cümle ve anahtar kelimeler
Hayalinizi yaşayın
Hayalinizdeki eve sahip olun
Hayalinizdeki erkekle/kadınla tanışın
Hayalini kurduğunuz çözüm burada
Bunların hepsi sizin olabilir
Emekli olmak için beklemenize gerek yok
İşinizi kumsaldan yürütün
Hayallerinizi gerçeğe dönüştürün.
Hayalinizdeki eve sahip olun
Hayalinizdeki erkekle/kadınla tanışın
Hayalini kurduğunuz çözüm burada
Bunların hepsi sizin olabilir
Emekli olmak için beklemenize gerek yok
İşinizi kumsaldan yürütün
Hayallerinizi gerçeğe dönüştürün.