Yaratıcı Problem Çözme ve Zaman Yönetimi

,
Yaratıcı Problem Çözme ve Zaman Yönetimi

Zaman

Yaratıcılık ve Yaratıcı Problem Çözme
Yaratıcılık, uzun yıllardır insanoğlunun ilgisini çekmiş insana özgü önemli yeteneklerden birisidir. Özellikle günümüz dünyasında çeşitli ekonomik ve sosyal problemlerin üstesinden gelme, yaşamdan doyum sağlamada ve hızla değişen ve gün geçtikçe artan enformasyon bağımlılığı karsısında daha da önemli hale gelmiştir.
Yaratıcılığın değişen ve gelişen koşullara uyum sağlamanın yanı sıra değişim ve gelişimin basat unsuru konumunda olduğu açıktır. Yaratıcılığın her dönemde önem kazanmasına rağmen bugüne kadar ortak bir tanıma ulaşılamamıs ve bütün sınırlarıyla ortaya konulabilmiş değildir. Bunun nedenlerinin basında yaratıcı sürecin karmaşıklığı, durumsal etmenler ve kültür gibi faktörler gelmektedir. Yaratıcılık; problemlerin veya bilgideki boşlukların hissedilmesi, düşünce veya hipotezlerin oluşturulması, test edilmesi, geliştirilmesi ve verilerin iletilmesi olarak tanımlamaktadır.
Yaratıcı düşünme, fikir oluşturma süreci ya da farklı fikir bölümlerini ele almak, yeni yollar, yeni fikirler veya yeni işlemler formüle etmektir. Bu, yaratıcı düsünme sürecinin daha soyut olduğunu göstermektedir. Yaratıcı düsünme iki tür düsünme süreciyle uygulanabilir. Bunlardan birincisi, insan düsüncesinin üç yönünü kapsayan bir düsünme sürecidir.
Bunlar; problemleri çözmek ya da enformasyon bulmayı gerektiren stratejiler, ihtiyaç duyulan enformasyonla ilgili cevaplar bulma ya da problemler çözmede bilgileri kullanmayı gerektiren stratejiler ve yaratıcı kisiliğe yön veren bireysel faktörlerden olusan tutum ve kisiliğin bir bilesimidir. Yaratıcı düsünme, birey için psikolojik güvenin olduğu ortamlarda gelisebilecektir.

Zaman/Yasam Yönetimi
Günlük hayatlarında insanlar, yasadıkları zamanın farkına varamamaktadırlar. Halbuki zamanı fark etmek, onu iyi yönetebilmek için ön sarttır. Zaman önceden kararlaştırılmış bir hızla akıp gittiğinden dolayı sorun zamanı yönetmede değil, yöneticinin kendini zaman içinde yönetebilmesindedir. Öyleyse zaman, sorunun kendisi değildir. Sorun onu yönetenlerdir. Önemli olan ne kadar zamanın olduğu değil, sahip olunan zaman içinde neler yapılabileceğidir. Zaman yönetimi sadece evrak ve kırtasiye islerini kontrol etmeyi kapsamaz. Zaman yönetimi bütün yapılan islerin temelini oluşturur ve çalışanın yaptığı tüm işlerin kesişim noktasıdır. Kişisel olarak zamanı etkili bir şekilde kullanmak için göz önünde bulundurulacak ilkeler; planlama, yürütme, kontrol etme, iletişim ve insanlarla iş yapmaktır. Amaçlarda ve sonuçlarda bir başarı kazanılmak isteniyorsa bütün bu 4 dört ilke arasında güçlü bir bağ olmalıdır. Bu noktada zaman yönetimi mevcut zamanı kullanışlı hale getirmek için daha fazla aktivite yapmayı içermemektedir bunun yanında hedeflere ulaşmayı garanti altına alacak yararlı bir yoldur.