Motivasyon ve Pazarlama

,
Motivasyon ve Pazarlama

İşte size daha çok satış getirecek ve satış için motivasyonunuzu arttıracak bilgiler ve kısa notlar.
İnsanlar neden satın alır? Bu soruya doğru cevap verebilmek çok önemli.
 Pazarlama, ürünlerinizin ve/veya hizmetlerinizin karşılığında insanların size para vermesini kolaylaştırmak için her şeyi yapmaktır.
 İşteki her gününüzde kendinize sorun: «İnsanların benim işimden satın almalarını kolaylaştırmak için ne yapabilirim?»
İnsanların akıllarını okuyabilseydim, şu soruların cevaplarını bilmek isterdim:
 Ne düşünüyorlar?
 Nasıl hissediyorlar?
 Onlarda hemen satın alma isteği yaratmak için pazarlama yaparken hangi duyguları kullanabilirim?
Motivasyon temelli pazarlamanın anahtarı insanların sizden satın alması için istek yaratıp satın alma sırasında ve hatta sonrasında da bu isteği canlı tutmaktır.
Başarılı bir iş kurmanın daha iyi bir yolu, duygusal bir istek bulup ürün veya hizmetinizle
o ihtiyacı ortadan kaldıracak bir yol göstermektir.
İnsanlarda Hemen Satın Alma İsteği Yaratın
 İstediğimiz markayı, bizim için yapabileceklerini düşünüp, bu düşünceden yararlanarak alırız.
Ben buna duygusal istek diyorum.
Başarı Stratejisi

İnsanları harekete geçiren şey duygulardır. Düşüncelerimiz mantık ağırlıklı olsa da karar verirken ağır basan duygulardır.
 Kararlar duygu çerçevesinde verilip «mantık» ile haklı çıkartılıyor.
İnsanlar ihtiyaçlarına dayanarak değil duygusal isteklerine dayanarak satın aldıkları için size düşen, ne kadar yapabiliyorsanız o kadar çok duygusal isteğe hitap etmek.
Müşterilerin Duygularını Hedef Almak
 Özellikler, ürünler hakkındadır. Faydalar, insanlar hakkındadır.
 Bir üründe, bir özellikten o ürünün faydalarına geçiş yapmayı asla
müşterilerinize bırakamazsınız. Bu sizin işiniz ve bunu pazarlama
mesajınızla yaparsınız.
Pazarlamak için korkuyu kullanmanın en etkili yolu, eğer ürününüzü almazlarsa veya hizmetinizi kullanmazlarsa onlara neler olacağını veya ne kaçıracaklarını insanlara göstermektir.
Büyük bir fırsatı kaçırma korkusu çok güçlüdür ve pazarlama araçlarınızda mutlaka olmalıdır.
 Piyasanızın korku elemanını bulmak için ürününüze veya hizmetinize
bakıp kendinize şu soruyu sormak isteyebilirsiniz: Müşteriniz için şimdi
veya daha sonra acı çektirecek bir problemi ortadan kaldırabilir mi?
Başarı İçin Bir İpucu : Günün önemli haberlerine dikkat edin. Haberlerdeki olayla, ürününüzün veya hizmetinizin bunu engellemek için yaptıklarını etkili bir şekilde bağlayabilirsiniz.