İnternet Siteleri İçin Satış Stratejileri

,
İnternet Siteleri İçin Satış Stratejileri

Satış yapan veya daha genel olarak satış yaparak para kazanmak için kurulmuş internet sitelerini diğer güzel görünümlü sitelerden ayıran sitenin içeriğidir. Sizinle ürün arasına birçok teknik zırva koyan bir siteye girerseniz büyük bir ihtimalle o internet sitesini geçip bir başka siteye gidersiniz ki genellikle bu rakibin sitesi olur. Bu da kayıp bir müşteri demektir. İnternet sitelerinde çok önemsiz gibi duran detaylar, örneğin düşük kalitedeki resimler, ziyaretçi kaybına neden olabilir.
 İnternette müşteri bulmak için kullanılan en büyük pazar, ünlü arama motorlarıdır. En ünlüsü ve en çok kullanılanı, Google. Bu yüzden internet sitenizin Google ile dost olması önemlidir. İnternet üzerinde Google sıralamalarında nasıl daha iyi sonuçlar alabileceğinizi araştırabilir (SEO) veya bu sektördeki firmalardan hizmet alabilirsiniz.
 Tıklama-başına-ödeme (PPC)  ilanınızın ilk satırı aslında sizin başlığınızdır. Okurun dikkatini burada yakalar ve ilanın gerisini okumasını sağlarsınız. İlanın gerisi teklif ve harekete geçme çağrısıdır. Bu konuda tıklanma sayısını maksimuma çıkarmak için bazı testler yapabilirsiniz, örneğin çok değişik ilan başlıkları ve aynı bütçelerle reklam verebilir, belirli bir süre sonra bir analiz yapıp hangi ilanın daha çok ilgi gördüğü ve ziyaretçi aldığını ölçüp, en iyi verimi aldığınız ilan başlıkları üzerinden çalışmaya devam edebilirsiniz.
 Satış mektubunuzun başlığını kalın puntoyla kırmızı renkte yapıp sitenizin en tepesine koyun. Ne kadar dikkat çekici olursa, o derece iyidir. Kırmızıyı kullanın ve satış mektubunuzun geri kalanında beyaz üzerine siyah kullanın. Kırmızı insan gözünün dikkatini en fazla çeken renktir. Beyaz ve siyah ise insan gözünü en az yoran renktir. Başlıklarda dikkat çekici olmak ancak ürün veya metin içeriğinde gözü yormayacak renkler ve dizayn kullanmak akıllıca olacaktır.
 Ücretsiz e-kitap yaratın ve sitenize yükleyin. Bu e -kitap hemen hemen her konuda olabilir, ancak en önemli özelliği kitabın hitap ettiğinizin potansiyel müşteri kitlesinin ilgi alanları, zevkler ve değerleri ile ilgili olmasıdır. E-kitabınızın değerini kişinin gözünde arttırmalısınız yoksa bedava bile olsa ona ilgi göstermezler.
 İnternetten sipariş formunuzda da duygusal motivasyon kaynaklarını kullanmalısınız. Sipariş formunuzu ürününüzün veya hizmetinizin en iyi üç-beş faydasını tekrar etmek için kullanırsanız harika olur.