Girişimciler için 3 Verimlilik Tavsiyesi

,
Girişimciler için 3 Verimlilik Tavsiyesi

tim ferriss

Verimlilik gurusu ve Best Seller 4 Hour Work Week kitabının yazarı Tim Ferriss, popüler fikirleri ve tezleri çürütüyor; kısa zamanda etkili yabancı dil öğrenme, forma girme, bir iş kurma ve yürütme gibi, ilk bakışta zor gelen işlerin bütünü parçalara ayırarak nasıl hayalinizdekinden çok daha kısa bir zamanda yapılabileceğini öğretiyor.
4 Saatlik Hafta konseptinin sahibi olan Tim Ferriss, kendi çalışma hayatına haftada 90 saat çalışarak başlamış, BrainQuicken markalı diyet destekleyici ürünleri pazarlamaya çalışarak. İşkolik hayat stilinden bunalmaya başlayınca, işleri nasıl daha kolay halledebileceğini düşünerek haftalar aylar geçirmiş. Ve en sonunda, sadece en çok fayda sağlayan kaynaklara yönelerek ve zaman yönetimini etkili bir şekilde yaparak aynı zamanda çalıştığı süreyi yüzde 90 azaltmayı ve elde ettiği karı yüzde 400 arttırmayı başarmış.
Tim Ferriss girişimciler ve küçük işletme sahipleri için önemli 3 verimlilik tavsiyesini şu şekilde sıralıyor;
1-) Var olan ve yüksek rekabet olan bir alanda rekabet etmek yerine, kendinize yeni bir kategori yaratın.
Rekabeti yüksek bir alanda, çok fazla naktiniz ve dengeleri sarsacak bir fikriniz yoksa işiniz çok zor. Bunlara sahip değilseniz zaten baştan kaybetmişsiniz demektir. Rekabeti yüksek bir alanda genelde girişimciler baş-aşağı giderler. Bunun yerine, halihazırda var olmayan ancak insanların satın almak isteyebileceği bir hizmet veya ürün yaratın. Bu sizi tonlarca iş yükünden kurtarır ve oyunu daha kolay bir hale getirir.
2-) En az ayda bir kere 80 / 20 analizi (Pareto Analizi) yapın.
İşletmecilerin ve girişimcilerin çok iyi bildiği Pareto kuralına göre, müşterilerinizin veya kullanıcılarınızın yüzde 20si, karınızın yüzde 80ini oluşturur.  Bu yüzden en azından ayda bir kere, tercihen ayın ilk çalışma gününde geçtiğimiz ay içerisinde yaptığınız aktivitelere göz atmanız, size yüzde 80 karı getiren yüzde 20lik aktivitelerle yeteri kadar meşgul olup olmadığınızı gözden geçirmeniz gerekir. Doğru müşteri veya kullanıcılara yoğunlaşıp, fayda sağlayamayan işlerle meşgul olmayı keserseniz, daha verimli olacağınızı farkedeceksiniz.
3-) E-Mail ile olan ilişkinizi minimuma indirin.
E-Mail modern zamanların en büyük zaman hırsızıdır.  Örneğin, günde 5 saat E-Mail ile meşgul olursanız, sadece zaman kaybetmiş olmazsınız, aynı zamanda günde 5 saat bir şey ile meşgul olduğunuz için verimli olduğunuzu düşünürsünüz. Ancak bu doğru değildir. Girişimciler ve küçük işletme sahipleri için doğru olan ise E Mail ile olan ilişkilerini minimuma indirmeleri ve gelen kutularını günde belirli aralıklarla ve düzenli olarak kontrol etmeleridir, örneğin günde iki kere, sabah 11 ve öğlen 4 saatlerinde. E-Mail ile olan ilişkinizi nasıl minimuma indirebileceğiniz ile ilgili tavsiyeler ve araçlar için Daha Verimli Olmak İçin 3 Tavsiye yazımızı da okuyabilirsiniz.