Startup Rekabeti Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

,
Startup Rekabeti Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Medium . Comdan Tony Stubblebine startup rekabeti hakkında öğrendiklerini ( Odeo, Wesabe, CrowdVine, Lift) şöyle özetlemiş;

Startup


- Rakipleriniz önemli değildir.
- Eğer teknik yoğunluğu yüksek bir sektördeyseniz, rakipleriniz hakkında endişe etmek veya plan yapmak faydasızdır.
- Başkalarının ne yaptıklarıyla ilgili çok fazla endişe duyarsanız, kendi kendinizin fişini çekme tehlikesine maruz kalırsınız.
- Rakipleriniz düşündüğünüz kadar iyi değil ve siz düşündüğünüz kadar kötü değilsiniz. Rekabeti çok fazla gözünüzde büyütmeyin kendinizi çok fazla küçük görmeyin.
- Gözünüzü rakiplerinizden kendinize çevirdiğinizde, yeteri kadar kar edemediğiniz veya yeteri kadar müşteriniz olmadığınızı göreceksiniz. Bu daha büyük bir sorun.
- Sizden daha zayıf firmalar sizi hedef alacaktır ve bu doğal bir şeydir. Çok fazla endişelenmeyin, kopyalanmaktan, ürününüzün veya içeriğinizin çalınmasından endişe etmeyin. Unutmayın, taklit her zaman aslını yükseltir.
- Eğer siz, işin içerik veya ürün çalan, taklit eden konumundaysanız, o zaman sıkıntı var demektir. Olayın diğer boyutuna geçmeniz; orjinal boyutuna, hem size hem de rekabete katkı sağlayacaktır.
- Rakipleriniz bir kaç konuda sizden önde, bir kaç durumda kazanmış olabilir. Yine de, resmin bütününe bakmak size fayda sağlayacaktır. Küçük olaylara ve neticelere bakmayın, önemli olan sonunda kimin kazanacağıdır.
- Rakipleriniz ne kadar büyük olsa da onların el atmadığı müsait alanları bulmaya çalışın. Örneğin, Twitter Facebook rekabetini ele alırsak, Twitter kurulduğu zamanlarda Facebook sosyal medyanın rakipsiz en büyük oyuncusuydu ve yakın zamanlarda bir rakip çıkması beklenmiyordu. Ancak Twitter, Facebookun el atmadığı müsait alanları buldu; micro blogging ve status update gibi; ve bu alanlara yöneldi. Sonuç ortada.
-Rakipleriniz kadar önemli olan, belki de daha önemlisi, kullanıcılarınız veya müşterilerinizdir. Müşterileriniz firmanız, hizmetiniz veya ürününüz neler düşünüyor? Geliştirmenizi istedikleri yönleriniz neresi? Ürününüzü veya hizmetinizi daha iyi yapmaya odaklanın.
- Bu yazı her ne kadar strateji ile alakalı gibi görünse de, aslında verimlilik ile daha çok alakalıdır. Fayda sağlamayan şeyler uğraşmayı bırakın, ne işe yarar, ne yaramaz analizini iyi yapın, Pareto analizini iyi kullanın. Size yüzde 80 fayda sağlayan yüzde 20lik aktiviteleri veya müşterileri bulun ve onlara odaklanın.
***