Pazarlama Stratejileri

,
Pazarlama Stratejileri

Şu kadarı kesin ki, işiniz için zamanınızı pazarlamaya yatırmaktan daha karlı bir şey yok. Pazarlama genel olarak bir ürünün veya hizmetin satışını en etkili şekilde yapmak, esasen pazarlamanın dalları olan ürün geliştirme, verimlilik ve üretkenlik ise bir ürünü en az maliyetle imal etmek olarak bilinir. Aslında, bir ürünü en ucuz fiyat ile satmanın size kesin olarak başarıyı getireceğini iddia etmek mümkün değildir. Zira bir ürünün veya hizmetin fiyatının düşük olması, son kullanıcıyı etkileyen faktörlerden sadece bir tanesidir ancak insanların bir ürün veya hizmeti satın alırken dikkate aldığı yaklaşık 50 tane faktör vardır. Bu faktörlerin büyük çoğunluğu ise, buraya dikkat, maddi değil manevi faktörlerdir.
Bu yüzden, pazarlamanın esas dinamiği duygulara hitap etmek olmalıdır. Çok sık verilen bir örnek, Apple ve Samsung arasındaki akıllı telefon karşılaştırmasıdır. Her ne kadar Samsung, Apple ürünlerine göre kat kat daha teknolojik, özellik, donanım ve diğer bir çok faktör açısından avantajlı akıllı telefon modelleri üretip, bu modelleri yine Appledan düşük fiyatlarla pazara sürmesine rağmen,satış rakamları Apple markasının ürünlerine göre çok gerilerde kalmaktadır.
İşte sizin için derlediğimiz, pazarlama ile ilgili bir kaç ipucu;
 Hiçbir zaman hiçbir yerde sizin işinizdeki başarınızla sizin kadar
ilgilenen bir çalışan olmayacak. İşinizi elinize almanız, zaman
bulmanız ve işiniz için güçlü pazarlama materyelleri yaratmanız
gerekir.
 Beş duygusal motivasyon kaynağından herhangi birisi reklamınızın
getirdiği geliri arttırsa da duygusal motivasyon kaynaklarının gerçek
gücü onları aynı pazarlama materyalinde topladığınızda ortaya
çıkıyor.
 Piyasanız için olan doğru duygusal motivasyon kaynaklarına isabet
ettirdiğinizde sonuçlar yaptığınız satışlar açısından büyüleyici
olacaktır.
 Rakibinizle temas kurduğunuzda sizi nasıl karşıladıklarına, size nasıl
davrandıklarına ve satın almanız için sizde nasıl istek yarattıklarına
dikkat edin. Sizi geri dönmenizle ilgili nasıl heyecanlandırdıklarına
dikkat edin. Etkili bir şekilde rekabet etmek istiyorsanız, diğer tarafın
sizin yapmadığınız neyi yaptığını bilmelisiniz.
Rakiplerinizden korkmak yerine onları, piyasanızla ilgili daha çok şey
öğrenebileceğiniz bir yer gibi görün.
 Çoğu insan pazarlamayı en düşük fiyata satmak diye tarif etse de bu
doğru değil. Ürünlerinize veya hizmetinize koyduğunuz fiyat, 10
satın alma kararından sadece birini etkiliyor.